Inschrijving recreatief zomertornooi 2023

(inschrijvingsformulier onderaan)

Het recreatief zomertoernooi is een toffe vriendschappelijke competitie en tevens de ideale gelegenheid om nieuwe tennispartners te leren kennen. Zowel voor trouwe als nieuwe leden de perfecte matchmaker, ook om nadien verder kennis te maken op ons gezellig terras!

Hoe werkt het? In poules van 4 of 5 personen (afhankelijk van het aantal inschrijvingen) speel je 3 of 4 wedstrijden tegen spelers van ongeveer gelijkwaardig niveau.

Er zijn 2 categorieën voor heren:

• 3-5 punten
      • 10 punten en meer

Bij de dames was er vorig jaar onvoldoende interesse voor een enkeltoernooi en dus wordt het dit jaar een dubbeltoernooi. Ook hier 2 categorieën:

• Maximum 10 punten samen
      • Meer dan 10 punten samen

De minimumleeftijd om deel te nemen is 16 jaar (vanaf geboortejaar 2007). Spelers met maximum 5 punten kunnen zich desgewenst ook inschrijven in de reeks vanaf 10 punten. Wees wel zeker dat jullie voldoende beschikbaar zijn om in verschillende reeksen te kunnen spelen.

Wanneer wordt er gespeeld?
Inschrijven kan tot 1 mei waarna de verschillende poules worden samengesteld. De onderlinge wedstrijden kunnen vervolgens gespeeld worden. Alle wedstrijden van de poules dienen vòòr 10 augustus gespeeld te zijn. In september worden de eindrondes gespeeld met telkens de eerste 2 van elke poule.

Hoe verlopen de wedstrijden?
Spelers van elke poule spreken zelf onderling af wanneer ze hun wedstrijd spelen. Er worden geen traditionele sets gespeeld. Gedurende het gereserveerde uur wordt er met doorlopende telling (bv. 11/7) gespeeld. Er moet altijd een winnaar zijn. Indien de stand gelijk is rond de 50ste minuut wordt een tiebreak tot 7 gespeeld. De winnaar geeft de uitslag door via competitie@brusselsetennisclub.be

We hopen op veel inschrijvingen, zodat we er samen een spetterende tennis-zomer van kunnen maken!