Leden

Beste toekomstig of nieuw clublid,

Om u zich wat sneller thuis te laten voelen op onze club, laten wij u hier kennismaken met enkele aspecten van ons clubgebeuren.
‘BTC’ staat voor Brusselse Tennis -en PadelClub.
De voertaal binnen de club is Nederlands.

Klik ook voor inlichtingen over de volgende onderwerpen :

Wie is lid bij BTC ?

Onze club heeft een sterk familiaal karakter, waar alle leeftijdscategorieën in vertegenwoordigd zijn, met een sterk accent op de jeugdwerking. Wij kregen dan ook vorig jaar het kwaliteitslabel ‘Jeugdvriendelijke club’ vanwege Tennis en Padel Vlaanderen.
Naast de jeugd en de iets oudere jeugd, zijn ook de 70-plussers sterk vertegenwoordigd. Zij zijn actief spelend lid of barlid en hebben zich verenigd in een club genaamd de Zevenaars. Ze organiseren elke zevende van de maand een activiteit.

En wie niet speelt ?

Van de niet-tennissende personen die regelmatig gebruik maken van de clubfaciliteiten, verwachten wij dat zij zich barlid maken. Dit kan voor de prijs van 45 € per jaar. Een inschrijvingsformulier hiervoor is terug te vinden via “Nuttige info, lid worden”, barlid.

Gratis lessen voor nieuwe leden (volwassenen)

Wie voor de 1ste maal volwassen zomerlid is op BTC krijgt als vorm van integratie 5 gratis groepslessen. Deze lessen worden slechts 1 maal georganiseerd in de lente, schrijf U dus tijdig in.

Deze lessen worden gegeven op maandagavond en woensdagavond tussen 19u en 23u volgens de formule “start to tennis”. De groepen worden ingedeeld volgens niveau.

Inschrijvingen kan via tennisschool – rubriek volwassen lessen zomerseizoen

Gastspelers

Wilt U een niet-lid uitnodigen om te tennissen of te padellen ? Dit kan mits reservatie en betaling via het online reservatiesysteem rekening houdend met onderstaande richtlijnen :

– Elke gastspeler kan 3 maal uitgenodigd worden,  nadien zal de desbetreffende gastspeler lid moeten worden van BTC Tennis & Padel als hij/zij verder wil spelen.

– De namen van de gastspelers moeten duidelijk vermeld staan in het reservatiesysteem. De juistheid hiervan  zal regelmatig gecontroleerd worden.

– Bij de reservatie van een terrein dient men een gastspeler te selecteren, op voorwaarde dat deze reeds gekend is bij Tennis & Padel Vlaanderen. Indien de gastspeler nooit lid geweest is van Tennis & Padel Vlaanderen dient hij/zij eerst een (gratis) profiel aan te maken zodat deze in de lijst verschijnt. (Surf naar www.tennisenpadelvlaanderen.be, klik rechtsboven open ‘inloggen’ en kies voor ‘account als niet-lid maken’)

– Alvorens men de reservatie kan bevestigen dient men online per gastspeler 10€ (via Mollie) te betalen. Voor een reservatie op padel 3 of padel 4 (1,5 uur speeltijd) betaalt men 15€/gastspeler.

– Indien er foute of valse namen worden gebruikt om gastspelers te laten spelen zal men bij een eerste vaststelling een financiële sanctie krijgen van 25€ per speler die in overtreding is. Dit komt bovenop de prijs die betaald moet worden voor de gastspeler. Bij de vaststelling van een tweede overtreding worden ALLE spelers van de desbetreffende reservatie voor twee weken geschorst van het reservatie-systeem. Hardnekkige volhouders kunnen als spelend lid zelfs geschrapt worden zonder terugbetaling van het lidgeld.

Clubwerking

De clubwerking berust enkel en alleen op vrijwilligerswerk. Het bestuur heeft hiervoor verschillende commissies in het leven geroepen om de taken te verdelen. Indien u zich geroepen voelt een handje toe te steken, aarzel dan niet met de verantwoordelijke hierover contact op te nemen.

Wil je deel uitmaken van de vrijwilligerswerking, een leuke bende die af en toe de handen uit de mouwen steekt, maak je dan zeker lid van de whatsapp groep van vrijwilligers via onderstaande QR-code of deze link.

Activiteiten

Naast de jaarlijks terugkerende activiteiten zoals de officiële opening  half april; het Open Jeugdtornooi in mei; de Funday en Open enkeltornooi in juni; het ‘Kom op Tegen Kanker tornooi’ half augustus en het Clubkampioenschap in september, worden er nog een aantal activiteiten georganiseerd.
Zo zijn er een spaghetti-avond, de mosselavonden in de zomer of barbecues. Iedereen is van harte welkom op deze activiteiten.

Lessen

Wilt U lessen volgen ?

BTC Tennisschool organiseert een uitgebreid gamma aan tennislessen en stages zowel voor de jeugd (kids, recreanten en competitie) als voor de volwassenen (beginners, recreanten en competitie).

Ga hiervoor naar rubriek Tennisschool.