BTC Tennis & Padel, thuis van de tennis-jeugd in Vlaams-Brabant.

Zaterdag 22 april is het tennis-seizoen 2023 officieel afgetrapt met een spetterende opening op de BTC. Tijd om onze jonge spelers klaar te stomen via de BTC Tennisschool voor de komende Tennis Tour 2023! Als club steken we veel energie om onze jeugd de nodige ondersteuning te geven, en proberen we jaar na jaar deze kwalitatief te versterken. We wensen elk jaar onze jeugdspelers de juiste begeleiding aan te bieden die ze verwachten.

Deze ambitie wordt goed geïllustreerd als we het succes van de Fundays evalueren, georganiseerd door BTC Tennis & Padel. Het concept van de Fundays geeft kinderen tussen 3 en 12 de kans om op een speelse manier de competitieve kant te leren kennen van tennis. Een belangrijke kweekvijver voor de jeugdwerking. BTC Tennis & Padel is hier een grote trekker van, en op Vlaams niveau zitten we hier in de sub-top. We hopen dit succes te kunnen blijven aanhouden.

Als ambitieuze club wensen we natuurlijk dat er vanuit de Fundays een goede doorstroom is naar onze jeugdopleiding en de verschillende competities van Tennis Vlaanderen.
In 2022 waren we met onze jeugdspelers actief in de reeksen 2 en 3 van de ‘Tennis Tour’-Toernooien, voor gevorderde en recreatieve spelers. In reeks 3 konden onze jeugdspelers 4 toernooien winnen op de 19 deelnames. Een mooie prestatie die onze jeugdwerking een extra boost geven! In reeks twee hebben onze jeugdspelers de kleuren van BTC Tennis & Padel telkens fel verdedigd in moeilijke ontmoetingen. We duimen alvast om in deze reeks in 2023 ook een aantal toernooi-overwinningen te kunnen hebben.

Hoe doen we het in vergelijking met andere clubs in Vlaams-Brabant? In reeks 3 zijn we mooi vertegenwoordigd en kunnen we ons aardig meten met het aantal deelnames vergeleken met clubs zoals Lovanium, maar hebben SDI en Wezemaal hier nog een voorsprong. In Reeks 2 missen we momenteel de aansluiting, en in de hogere reeksen ontbreken we momenteel (nog). Met 4 toernooi overwinningen zitten we hier in een grote brede tussenlaag. Sterke clubs uit Vlaams-Brabant zoals SDI en Panorama slaagden er in elk 16 toernooi-overwinningen te behalen. Op Vlaams niveau zitten beiden hiermee in de sub-top. Er is dus nog heel wat groeimarge die vanuit de BTC Tennisschool kan worden gestimuleerd, maar belangrijker is natuurlijk de goesting bij onze jeugdspelers die kunnen zorgen voor mooie overwinningen.

We zijn als club blij dat we dit jaar in de interclub-ontmoetingen bij de jeugd een gigantische progressie constateren. Van de 8 recente IC-partijen heeft BTC Tennis & Padel er reeds 7 gewonnen, terwijl we vorige hele seizoen in totaal slechts 4 overwinningen kon bij elkaar sprokkelen. Dikke proficiat, jongens en meisjes. Dit smaakt naar meer!

Gebeten en klaar voor spannende competitie? Ga snel naar onze website en lees de over de tennisschool, of contacteer ons voor onze sportieve mogelijkheden :